Nye rammer for beboere og pårørende
Det er en stor forandring, at flytte på omsorgscenter, både for den, der flytter og for de nærmeste pårørende. I som pårørende kender beboeren bedst, derfor støtter vi jer pårørende i at være en ressource for beboeren, i det omfang, der er passende og realistisk.
Som pårørende er du en vigtig samarbejdspartner i den daglige omsorg. Du kan tilbyde viden og hjælpe med, at tilpasse plejen ud fra beboerens behov og livssituation.
Beboer og pårørende kan fortsætte deres relation og vaner på samme måde som før flytningen. I som pårørende er altid velkomne på omsorgscentret, I kan tage del i aktiviteter samt spisning mod enkeltbetaling.
Det er vores mål, at skabe et godt samarbejde mellem pårørende og medarbejdere, som baserer sig som god dialog og tillid.
I fællesarealerne anvender vi Dialogskærme. Skærmene har touchfunktion og giver et overskueligt indhold af dagens aktiviteter, madplaner og mere til. Pårørende kan tilgå skærmens indhold hjemmefra.
VitaComm
VitaComm- nærvær på afstand
Vi har en app, der gør det enkelt for dig som beboer og dig som pårørende, at kunne engagere sig i det som sker både på og udenfor omsorgscenteret.
Det er ikke altid, at du som pårørende har mulighed for at komme på hverdage, og kan derfor gå glip af mange af de aktiviteter, måltider og hyggestunder, som vi har her på omsorgscenteret. På VitaComm kan du modtage billeder fra de oplevelser, vi deler i hverdagen, og du og personalet kan udveksle informationer om stort og småt. VitaComm giver en god mulighed for at holde kontakt, selvom det er på afstand.
Læs vejledning til VitaComm